تلفن تماس
02188541749
شنبه - چهار شنبه 07:30 - 17:00
پنج شنبه 07:30 - 16:00
ما هر روزه تصميم‌هایی مي‌گيريم كه پیامد آن مي‌تواند خوشايند يا ناخوشايند باشد. از نظر ذهني، اين خوشايندي و ناخوشايندي به يك شکل تفسير نمي‌شود و جايگاه‌هاي آناتوميك مغز در این ارزیابی يكسان نيست. آن‌چه مهم است، ارزش‌گذاری ما در مورد تصميم‌گيري‌ها و پیامد آن و معنی مورد نظر ما برای آن است. برای مثال ارزش هزار تومان كسب، معادل از دست رفتن هزار تومان نیست. شايد مسابقه‌اي را تجربه كرده باشيد كه در آن ده هزار تومان برنده شده باشيد و شما را خيلي خوشحال نكرده باشد. حتي ممکن است به خود گفته باشيد، اين كه پولي نيست. اما اگر همين ده هزار تومان را از دست بدهید، به‌شدت آزرده خواهید شد. چرا تاثیر برد و باخت بر ما به يك اندازه نیست؟ چرا ارزش‌گذاري بر باختن متفاوت با بردن است؟ چرا در انتخاب میان بردن و باختن، ترجيح مي‌دهيم از باختن اجتناب كنيم؟ پاسخ این پرسش‌ها را باید در پژوهش‌های حوزه‌ی نورواكونوميك و نوروماركتينگ جست‌و جو کرد. اين كتاب ضمن پاسخ پرسش‌های یاد شده، به علل و چگونگي پردازش اين اطلاعات در مغز می‌پردازد. در حوزه‌ی تجارت و توليد محصول، آن‌چه مهم است مخاطب نهايي يا همان مشتري است. از طرفي مديران، سرمايه‌گذاران و كارگزاران، هر یک بر اساس شخصيت، تجارب، آموخته‌ها و ویژگی‌های بيولوژيك خود دست به انتخاب و تصميم‌گيري در حوزه‌ی تجاري و مالي مي‌زنند. آشنایی با كاركردهاي شناختي و مغزي بر اساس رويكرد علوم اعصاب به ما اين اجازه را مي‌دهد تا دقيق‌تر بتوانيم در مورد تفكرات و رفتارهاي افراد در شرايط ویژه و موقعيت‌هاي تجاري قضاوت كنيم. آن‌چه در مقدمه ضرورت دارد، آگاهی از فرایند مغزی در هنگام بردن و باختن و چگونگی تفسير آن است. حتي مي‌توان به‌وسيله‌ی ابزارهاي تحقيقاتي، حس مشتري نسبت به از دست دادن يا به دست آوردن یک محصول را تشریح کرد. تصور كنيد در يك سوپر ماركت ايستاده‌ايد. شما فرد خوش‌خوراكي هستيد و نمي‌توانيد در مقابل تنقلات، خود را كنترل كنيد. چگونه تصميم خواهید گرفت؟ الويت شما چيست؟ چگونه خواسته‌هاي افراطي خود را مهار مي‌كنيد؟ اگر جنس مورد نظر شما گران باشد، چگونه از آن مي‌گذريد و چه احساسي به شما دست مي‌دهد؟ اگر جنس مورد نظر شما موجود نبود انتخاب بعدي شما چيست؟ آيا احساس رضايت مي‌كنيد؟ اگر احساس رضايت نمي‌كنيد علت چيست؟ كدام بخش از مغز به هر يك از اين احساسات مي‌پردازد؟ چگونه اين اطلاعات پردازش مي‌شوند و پژوهش‌گران علوم اعصاب شناختي، اين مطالعات را چگونه انجام مي‌دهند؟ هدف اصلي اين کتاب آن است که دانش مشتريان، تاجران، سرمايه‌گذاران و كارگزاران را ارتقا دهد.
نویسندگان این کتاب با یکپارچه‌سازی طرز فکر افراد پیشرو در زمینه‌ی توسعه‌ی مشتری به نکاتی پرداخته‌اند که هر کارآفرینی می‌تواند آنها را در کسب و کار نوپای خود استفاده کند. نویسندگان، کشف مشتری را به چند قدم ساده تقسیم کرده‌اند و آنها را با مثال‌های واضح و روشن، روش‌های اقدام واقعی و نشان دادن تله‌هایی که باید از آن‌ها دور ماند، روشن کرده‌اند. این کتابی است که همه‌ی نوپا‌ها و سهامدارانشان باید آن را بخوانند. هر کسی می‌تواند از تفکر توسعه‌ی مشتری سود ببرد. توسعه‌ی مشتری چارچوبی با چهار گام برای کشف این نکته است که شما توانسته‌اید برای محصول خود بازار شناسایی کنید، محصولی با ویژگی‌های درست ساخته‌اید که نیازهای مشتریان را حل می‌کند و منابع مناسب برای مقیاس‌بندی کردن کسب و کار را استفاده کرده‌اید.
این کتاب، گام اولیه جهت ساماندهی به آن دسته از محتواهای آموزشی است که به صورت ترکیبی یا الکترونیکی خالص، می‌توانند بر بستر شبکه‌ی ملی اطلاعات ارائه گردند. محدوده پوشش این سند حوزه‌ی یادگیری الکترونیکی و یادگیری موبایل را در بر می‌گیرد و شالوده ای است از اصول کلی تولید محتوای الکترونیکی که رعایت آن می تواند به ارتقای سطح کیفی محتوای الکترونیکی آموزشی بیانجامد. الزامات و چارچوب های تولید محتوای الکترونیکی در این کتاب عبارتند از: تجزیه و تحلیل در دو سطح مدیریتی و آموزشی، طراحی آموزشی محتوا، تولید اجزا و محتوای الکترونیک، برگزاری دوره‌ی یادگیری الکترونیکی و ارزشیابی.
مدیران ارشد در سال‌های اخیر به اهمیت فناوری اطلاعات در موفقیت سازمان‌ها بیش از پیش پی برده‌اند. آنان به این امر واقف شده‌اند که می‌بایست با نحوه‌ی حاكمیت فناوری اطلاعات در سازمان، آگاهی لازم را داشته باشند. در راستای پاسخگویی به اهدافی نظیر برقراری ارتباط با الزامات سازمان، بهره‌گیری از یک مدل مشخص، شناسایی منابع اصلی، تعریف اهداف کنترلی مدیریتی و غیره، چارچوبی به نام COBIT ایجاد شد. این واژه مخفف اهداف کنترل‌کننده برای فناوری اطلاعات و فناوری های مرتبط است. در این کتاب چهارچوب کوبیت توضیح داده شده است و به حوزه‌های اجرایی، برنامه ریزی، پشتیبانی و ارزیابی این موضوع نیز پرداخته شده است.
کتابخانه‌ی زیرساختِ فناوری اطلاعات (ITIL) یک سری تجربیات موفق است که سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی مرتبط با فناوری اطلاعات در دولت انگلستان،‌ برای مدیریت کارهایشان از آن استفاده می‌کنند. به زبان ساده می‌توان گفت که دولت انگلستان برای سازمان‌دهی فعالیت‌های مرتبط با فناوری اطلاعات، یک سری الگو طراحی ارائه کرده است که با انجام آنها شرکت‌ها و سازمان‌های حوزه فناوری اطلاعات می‌توانند نتایج بهتری بگیرند. این کتاب علاوه بر ITIL به عناوینی چون مفهوم مدیریتِ خدمت، راهبرد خدمت، مدیریت مالی فناوری اطلاعات، رایانش ابری و راه حل ابری می‌پردازد.
در كتاب «نوزايشِ نوآوری در دنياي ديجيتال» با این واقعیت روبرو می‌شویم که بیکاری، ترس و پیشرفتِ ناپایدار، نشانه‌ي رکود در اقتصاد هستند. روز به روز نیاز بیشتری به کارآفرینی احساس می‌شود، زيرا نرخ نوآوری پایین است. حقوق ثبت اختراع که در اصل برای این طراحی شده بودند که به پیشرفت فنونِ کاربردی و علم یاری برسانند، به سلاحی برای رقابت منفی و مخرب تبدیل شده‌اند. جا افتاده است كه شرکت‌ها و کارخانه‌ها تنها در پی خودخواهی، كپي‌برداري و چرتكه‌اندازي خود باشند؛ آنها بدانسان که می‌سزد، ارزشی برای حقوق نوآوران و مبتکران درنظر نمي‌گيرند. نویسنده با هوشمندی تمام راه‌حل‌های رویارویی با مشکلات جامعه‌ای امروزی را دراین موارد خلاصه کرده است: تحول در قانون‌هاي ثبت اختراع، جايزه‌هاي خردمندانه براي نوآوران، ساختار آموزشي بهتر با معلم‌هاي بهتر، سياست‌هاي خردمندانه براي اقامت نخبگان و جهاني‌سازي.
کتابی که در دست دارید، با استفاده از مفاهیمی همچون آینده‌نگری، پرسشگری، نقش ذی‌نفعان، پس‌نگری، بارش فکری، پویش در راه بینش، برنامه ریزی و اقدام، ایده‌هایی را ارائه می‌نماید پیرامون اینکه چگونه درباره‌ی آینده بیندیشیم، آن را پیش‌بینی نماییم و با آن همراه شویم. این کتاب برای کسانی است که مسئول اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های آینده‌نگاری هستند؛ در مدیریت تغییر مشارکت دارند؛ به مسائل مربوط به آینده و چگونگی شکل‌دهی به آن علاقمند هستند و درصددند تا از پیشروان جامعه‌ی خود باشند.
اگر از شما بپرسند سبب‌های یک پدیدۀ اجتماعی را شرح دهید، چه پاسخی می‌دهید؟ به سبب‌های سطحی می‌پردازید یا در پی ریشه‌های مسئله می‌روید؟ جهان‌بینی‌ها و دید‌گاه‌های مختلف را چگونه تحلیل می‌کنید؟ با اسطوره‌ها و استعاره‌هایِ مرتبط با آن پدیده چه می‌کنید؟ تحلیل لایه‌ای علت‌ها، به‌عنوان یکی از روش‌های آینده‌پژوهی، الگویی است که تا اندازه‌ای به تحلیلِ ما از مسائل، نظم و انسجام می‌بخشد و نگاه ما را چندوجهی می‌کند. این روش در علوم مختلف و به‌ویژه علوم‌انسانی کارایی دارد. سهیل عنایت‌الله، نویسنده‌ی این کتاب، هر سطح از تحلیل را به یک لایه تشبیه کرده است؛ هنگام تحلیل مسئله‌ها در این روش گویی با کوهی‌یخی مواجه هستیم که در نگاه اول تنها قسمتی را می‌بینیم که بیرون از سطح آب قرار دارد، در حالی که ریشه‌های مسئله از نگاه ما دور مانده است؛ اما رفته‌رفته و با تحلیلِ عمیق‌تر، لایه‌های زیرینِ مسئله نیز آشکار می‌شود. پرداختن به جهان‌بینی‌ها و اسطوره‌ها از آن جهت ارزشمند است که ما در جهانی به‌شدت کوچک و به‌غایت پیچیده زندگی می‌کنیم، به‌گونه‌ای که در کمترین زمان با بیشترین اندیشه‌ها و انبوهی از دیدگاه‌های سطحی و عمیق آشنا می‌شویم. سهیل عنایت الله پایه‌گذار این روش در علم آینده‌پژوهی شناخته می‌شود. البته پیش از او، ریچارد اسلاتر به بررسی لایه‌های عمیق در علم آینده‌پژوهی پرداخته بود. عنایت‌الله با درج ۳۴ مقاله‌ی تخصصی و دانشگاهی از بیش از سی نویسنده، به کاربرد این روش در موضوع‌های محیط‌زیست، سیاست، جنگ، اقتصاد،‌ سلامت، ادبیات و آموزش می‌پردازد. ترجمۀ این کتاب در دوجلد انتشار یافته است.
اگر بپذیریم فرهنگ جدا از جلوه¬های اجتماعی، قومی و ملی، دارای ابعاد فردی نیز هست، آنگاه می¬بایست بر شناخت ادراکات، احساسات و رفتار فرد در مواجهه با فرهنگ نیز در مطالعات فرهنگی¬مان تمرکز ویژه ای داشته باشیم. این نوع مطالعه که فرد را به¬عنوان سوژه در برخورد با فرهنگ می¬نگرد، نقطه¬ی کانونی و اصلی این کتاب به شمار می¬رود. در این کتاب به برخی از جنبه¬های فرهنگ پرداخته شده است که بیشتر تحت تاثیر نوعِ شناختی است که انسان از محیط پیرامون خود کسب می¬کند و نیز ادراکی که او از فرهنگ جامعه¬ای که در آن زندگی می¬کند، دارد. اینکه ما چگونه می¬اندیشیم و چگونه ناخودآگاه و خودآگاه تحت تأثیر فرهنگی هستیم که در آن زندگی می¬کنیم و یا در آن قدم گذاشته¬ایم، از مباحثی است که در حیطه¬ی فرهنگ تفهمی به آن پرداخته می¬شود. همچنین جنبه¬های انتقال فرهنگ و فرهنگ بین اذهانی که می¬تواند با هنجارها و هنجارمندی¬های رسوخ کرده و یا قابل انتقال در میان افراد در هم آمیزد و ادراک انسان را دگرگون کند، از مباحث کلیدی این کتاب است.
فرهنگ را می¬توان همچون حافظه¬ی انسان در نظر گرفت و آن را به¬عنوان یکی از تعاریف فرهنگ به¬حساب آورد؛ که این تعریف هرچند یکی از تعاریف مشهور از فرهنگ به حساب می¬آید، با این حال همچنان قابل بحث و بررسی است. از آنجایی که حافظه چیزی است که ادراکات متعلق به گذشته را در خود نگه می-دارد، بنابراین هرآنچه که ما به آن می¬اندیشیم، تا حد زیادی متأثر از آن¬چیزی است که به¬طور پیش پنداشته در ذهن ما باقی مانده است. فرهنگ نیز برای مردمی که در یک حیطه¬ی خاص زندگی می¬کنند یک¬جور حافظه¬ی جمعی به¬حساب می¬آید و ذهنیت و تصمیم¬گیری¬های آنان را متأثر از خودش می¬کند. در زمینه¬ی این شناخت و حافظه¬ی جمعی نیز می¬توان به عامل زبان و نیز قابلیت¬ دسترسی ذهنی به برخی از مقوله¬های زبان شناختی ویژه در میان زبان¬های مختلف اشاره کرد
قابل‌اعتماد‌ترین کتاب برای بهتر رهبری کردن این کتاب بر اساس کتابِ پرفروشِ «چالش رهبری»[از همین نویسندگان] و بیش از ۲۵ سال پژوهشِ راستین، نوشته شده و در نوع خود منحصر به فرد است. جیم کزس و باری پزنر نویسندگانی هستند که کتاب‌های آنها فروش بسیار بالایی داشته است. کارگاهی که در این کتاب طراحی شده، مفهوم و رویکرد‌ه رهبری را در شکل مجموعه‌ای از رفتار‌های آموختنی، به ما نشان می‌دهد؛ رهبری کردن فارغ از نامِ شغل و جایگاهِ موردنظر، چیزی است که شما انجام می‌دهید. این مجموعه، «کتاب اصلی، کتاب‌کار، پوستر ولوح‌فشرده»، یک راهنمای گام به گام و کاربردی برای کارکنانی است که ظرفیت رهبری و اثرگذاری در یک سازمان را دارند اما در جایگاه رسمیِ مدیریت قرار نگرفته‌اند. فلسفۀ نویسندگانِ کتاب این است که رهبری کردن یک جایگاه یا موقعیت نیست که فقط در انحصار افرادِ خاص و انگشت‌شماری باشد، همه می‌توانند یک رهبر باشند. بنابراین، رهبری فقط سیر بالا به پایینی ندارد. پنج تمرین رهبری که نویسندگان کتاب به آن‌ها اشاره کرده‌ شامل مواردِ پیشرو می‌شود:  الگوسازی کنید  چشم‌انداز مشترک ترسیم کنید  طرحی نو دراندازید  دیگران را توانمند کنید  دلگرم کنید این مجموعه شامل دستوراتِ مفصل و بخش‌هایی برای انجام کارگاه و تمرینات است، لوح فشرده شامل تمریناتی است که برگزاری کارگاه را آسان می‌کند. «هر فرد یک رهبر است» قدم به قدم هر آنچه برای رشد تواناییِ رهبریِ شما نیاز است در اختیارتان قرار می‌دهد و شما را وارد سفری پرهیجان به خودشناسی می‌کند و در نهایت، تواناییِ رهبریِ شما را به فعلیت خواهد رساند.
نگارش کتابی که عنوان «هنر آینده‌پژوهی کارآفرینان» را به دوش می‌کشد به قصد آن بوده است تا واکاوی نماید که چگونه کارآفرینان می‌توانند آینده‌ي خود را بهتر درک کنند و آن را شکل دهند. در این پژوهش در کنار آینده‌پژوهی فردی و آینده‌نگری کسب‌وکارهای کوچک، به مفهومِ بسیار مهمی به نام «هویت» پرداخته می‌شود، هویت بر دو نوع است: «هویت واقعی» و «هویت ایده آل». هویت واقعی در پی پاسخ به این سئوال است که «مردم مرا چه فردی می شناسند؟» و هویت ایده‌آل در پی پاسخ به این سئوال است که «مردم می‌بایست مرا چه فردی می‌شناختند؟». فاصله‌ی میان این دو هویت، اصل و اساس انرژی احساسیِ تجمیع شده در افراد است. اين انرژي آینده‌ي شغلی و شخصیِ افراد را شکل مي‌دهد.
ساخت ماشين¬هاي قدرتمند بدون آگاهي از تأثيرات آنها و تغييراتي كه در ما ايجاد مي¬كنند، مي¬تواند ويرانگر و حتي خطرناك باشد. اين روزها با هيجان‌هاي اقتصادي و اجتماعي فراواني روبه‌رو هستيم که برآمده از گسترش شبكه‌های ابزار الكترونيكي است. این ابزار‌ها در نتیجه‌ی ناآگاهی انسان، به جای آنکه میهمان ذهن او باشند، میزبان ذهن‌ او شده‌اند. میزبانی که با منفعل کردن ذهن و احساس انسان، سبب نزول فرهنگی جامعه و سطحي‌گرایی مردم شده‌ است. آیا بهتر نيست به اين فكر كنيم كه چگونه باید ابزارهای دیجیتال را در راه تعالی ذهن قرار داد و چگونه باید از آنها در راه بیداری و پویایی ذهن استفاده کرد؟ بشر توانسته است يادگيريِ اجتماعي، گفتار، نوشتار، الفبا، چاپ، رايانه و اينترنت را تجربه كند. اين تجربه‌ها نشان مي‌دهد كه ما در حال هدايتِ سيرتكامليِ رشدِ هوشمندي خود هستيم و آنقدر توانا هستیم که این روند را بهتر هدایت و کنترل کنیم. هنگام آن است كه ذهن¬مان را با خردمندي بيشتري توسعه دهيم. «دنیای دیجیتال در خدمت تعالی ذهن» ما را در این مسیر یاری می‌دهد.
مدیریت راهبردی منابع انسانی، از سی سال پیش آغاز شده است و مدیریت الکترونیک منابع انسانی از نیمه‌ی دوم دهه‌ی نود میلادی توسط اندیشمندان این حوزه مطرح شده است. برای دستیابی به ارتقاء بهره‌وری و کارآیی، مکانیزم‌های نوینی در رفتار‌های انسانی مورد نیاز خواهد بود و بیش از پیش به سازمان‌هایی مغزافزار نیاز خواهد بود. هوش تجاری، رایانش ابری داده‌ها و تراکنش عملیات منابع انسانی در بسترهای گوناگون از جمله حوزه های جدید در مدیریت سرمایه‌ی انسانی هستند که هم اکنون در حال پیاده سازی و بهره برداری می‌باشند. در این کتاب سعی شده است که با توجه به مفاهیمی مانند سازمان الکترونیک، مدیریت الکترونیک، تحلیل الکترونیک و آموزش الکترونیک، تصویری واضح و کاربردی از ابزارهای نوین الکترونیکی در حوزه‌ی مدیریت منابع انسانی ارائه شود و نقشه‌راهی برای رهبران و معماران حوزه‌ی مدیریت سرمایه انسانی کشور ترسیم شود.
این کتاب جستاری است درباره‌ی اینکه چگونه فناروی اطلاعات و ارتباطات می‌تواند در راه توسعه‌ی پایدار همکاری داشته باشد. در این کتاب با تعریف واضحی از پایندگی (پایداری) روبرو می‌شویم، که بیان‌کننده‌ی چارچوب‌های مفهومی برای تأثیرات مثبت و منفیِ فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توسعه‌ی پایداری است. در ادامه به روش‌های ارزیابیِ تأثیر مستقیم و غیر مستقیم فناوری اطلاعات بر انرژی و تقاضا پرداخته می‌شود و نتایج چنین ارزیابی‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرد. علاوه بر این، رویکردهای مبتنی بر فناروی اطلاعات برای حمایت از الگو‌های پاینده‌ی تولید و مصرف نیز تجزیه و تحلیل می‌شود. این کتاب با ترکیب رویکرد‌هایی از علم رایانه، سیستم‌های اطلاعاتی، تقابل انسان-رایانه، اقتصاد و علم‌های محیط‌زیستی، یک چشم‌انداز جدید و کل‌نگر درباره‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در راه پایندگی ارائه می‌دهد. کتاب پیش‌رو منبع خوبی برای فعالان حوزه‌ی فناوری سبز، پایندگی و فناروی اطلاعات و ارتباطات در راه بازدهی انرژی، است.
چگونه اتصال دنیای فیزیکی پیرامون ما به دنیای مجازی می‌تواند دستاوردهای بزرگی در پی داشته باشد؟ پرداختن به این سؤال موضوع اصلی کتاب است. منظور از دنیای فیزیکی خودروها، ساختمان‌ها، ماشین‌های صنعتی، لوازم منزل، دستگاه‌های پزشکی، دوچرخه‌ها، حیوانات و انسان‌هاست که می‌توانند به شبکه‌ی اینترنت متصل شوند و توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت، کنترل شوند و منظور از دستاوردها برای مثال بازیابی اشیای گم شده و یا به سرقت رفته با استفاده از دستگاه‌های GPS، نظارت بر وضعیت سلامت یک بیمار از طریق حسگرهای کوچک نصب شده بر روی بدن بیمار و جلوگیری از یک حمله قلبی، پایش دما و امنیت خانه‌ی شما از هر نقطه‌ای در دنیا است. این کتاب شامل مصاحبه‌ با افرادی است که نقش فعالی در زمینه‌ی توسعه‌ی این بازار داشته‌اند. شما در این کتاب با تأثیرات تکنولوژی در زندگی و چگونگی به‌کارگیری این مفاهیم برای پیشرفت در زندگی آشنا خواهید شد.
در حال حاضر توجه زیادی معطوف به پتانسیل های جمع آوری پول و تأمین مالی به ویژه تأمین مالیِ جمعی می‌شود. در واقع تأمین مالی جمعی فراخوانی برای سرمایه از طریق اینترنت است که در آن یک کمپین مشترک می‌تواند توسط گروه بزرگی از افراد مورد سنجش و حمایت مالی قرار بگیرد. فرایند هماهنگ‌سازی بین ایجادکنندگان کمپین و سرمایه گذاران بالقوه عمدتاً توسط یک پایگاه استاندارد شده‌ی تأمین مالی جمعی دایر می‌شود ... به دلیل وجود چندین خلأ علمی در این زمینه، این کتاب با پرداختن به مفاهیم تأمین مالی جمعی، تحقیق الکترونیک و یافته‌های تجربی، پایگاه‌های تأمین مالی جمعی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد و به ادبیات موجود در این زمینه کمک می‌کند.
نویسندگان این کتاب با یکپارچه‌سازی طرز فکر افراد پیشرو در زمینه‌ی توسعه‌ی مشتری به نکاتی پرداخته‌اند که هر کارآفرینی می‌تواند آنها را در کسب و کار نوپای خود استفاده کند. نویسندگان، کشف مشتری را به چند قدم ساده تقسیم کرده‌اند و آنها را با مثال‌های واضح و روشن، روش‌های اقدام واقعی و نشان دادن تله‌هایی که باید از آن‌ها دور ماند، روشن کرده‌اند. این کتابی است که همه‌ی نوپا‌ها و سهامدارانشان باید آن را بخوانند. هر کسی می‌تواند از تفکر توسعه‌ی مشتری سود ببرد. توسعه‌ی مشتری چارچوبی با چهار گام برای کشف این نکته است که شما توانسته‌اید برای محصول خود بازار شناسایی کنید، محصولی با ویژگی‌های درست ساخته‌اید که نیازهای مشتریان را حل می‌کند و منابع مناسب برای مقیاس‌بندی کردن کسب و کار را استفاده کرده‌اید.
بدون شک در دهه‌های اخیر، پیشرفت‌ها و تغییرات حاصل‌شده در زمینه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات تأثیرات عمده‌ای بر زندگی همه‌ی طبقات و اقشار جامعه داشته است، به عنوان نمونه انقلاب موسوم به بهار عربی که در بهار سال 2011 و از توییتر آغاز‌گردید. در این کتاب، تمرکز اصلی ما بر تأثیرات فناوری اطلاعات و ارتباطات بر کار و کیفیت زندگی کاری است. اکنون و در اینجا سؤالی بزرگ خودنمایی می‌کند و آن اینکه آیا این دسترسی سریع به اطلاعات، ما را خوشنودتر از گذشته می‌سازد؟ آیا این ویژگی‌ها، کیفیت زندگی کاری ما را نیز بهتر می‌کند؟ در این کتاب سعی شده است به این سؤال‌ها پاسخ داده شود تا بتوانیم از برآیند‌های منفی فناوری اطلاعات فاصله بگیریم و به برآیند‌های مثبت آن نزدیک شویم.
در اوایل دهه‌ی 2000، برای نخستین بار ما شاهد افزایش ناگهانی علاقه‌ی سازمان‌ها به استفاده از هوش جمعی جمعیت‌های آنلاین به منظور خدمت‌رسانی و برآورده ساختن اهداف کسب و کار بودیم. کسب و کارها، سازمان‌های غیرانتفاعی، و آژانس‌ها‌ی دولتی پیوسته انرژی‌های خلاقانه‌ی جمعیت آنلاین را در عملیات روزانه گنجانده‌اند، و بسیاری از سازمان‌ها‌ کاملاً بر پایه‌ی این قبیل اقدامات بنیان نهاده شده‌اند. واژه‌ی جمع‌سپاری (جمعیت + برونسپاری) برآمده از پدیده‌ی وب۲ است که در این کتاب به عنوان یک مدل آنلاینِ تولید و حل مسئله تعریف شده است و هوش جمعی جمعیت‌ها‌ی آنلاین را به منظور برآورده ساختن اهداف سازمانی خاص به کار می‌گیرد. پس از تعریف و تجزیه و تحلیلِ جمع‌سپاری، فصل آخر این کتاب به آینده‌ی جمع‌سپاری می‌پردازد، و درباره‌ی کاربردهای عملی و مسیر تحقیقات آتی بحث می‌کند.
این کتاب در زمینه‌ی علوم مدیریت بنیان نهاده شده است؛ یعنی علومی که در صدد درک و فهمیدن کار به منظور بهبود بخشیدن به عملکرد سازمان‌ها می‌‌باشند؛ یک موقعیت مدیریتی زمانی به وجود می‌آید که شرکت‌کنندگان گردهم آورده می‌شوند و باید در طول مدت‌زمانی مشخص، یک کار جمعی را به انجام رسانند. جمع‌سپاری، که موضوع تجزیه و تحلیل این کتاب است، می‌تواند به عملکرد صحیح یک سازمان در هر یک از موقعیت‌های مدیریتی که شرح آن‌ها در کتاب آمده است، کمک نماید. در این کتاب علاوه بر جمع سپاری و اشکال آن، به مفاهیمی چون خلق ارزش، تأمین مالی، خردجمعی و تکه کاریِ جمعی نیز پرداخته شده است.
بیتکوین یکی از مهمترین نوآوری‌های امروز در راه کسب و کار است. در سال 2008 در بحبوحه‌ی بحران مالی جهانی، برنامه‌نویسی به نام ساتوشی ناکاموتو در حال فعالیت درباره‌ی سیستم پولی الکترونیکی جدیدی بود که بیتکوین نام گرفت. بدین ترتیب، ارزی پنهان با منبع باز بدون هیچ مرجع مرکزی ظهور می‌کند و گزینه‌ای پیشنهاد می‌کند که ممکن است نظام پولی موجود را متزلزل کند. بیتکوین اولین سیستم پولی دیجیتال است که به خوبی کار می‌کند و در واقع از دلار یا پوند کارآمدتر است و نقش پروتکل تبادل اطلاعات پولی را بازی می‌کند. در این کتاب نویسنده سعی کرده است زوایای پنهان بیتکوین را برای خواننده واکاوی کند.
اینترنت، بدان شکلی که مبلغانش وعده داده بودند، بنا بود جهانی بازتر، آزادتر و تساوی‌طلب‌تر ایجاد کند. اما امروزه، همچنان که گستره‌ی اینترنت وسیع‌تر می‌شود و همه چیز و همه کس را در این سیاره به هم مرتبط می‌کند، بر همگان آشکار می‌گردد که این امر امیدی واهی بیش نبوده است. جامعه‌ی امروز بیشتر به اثرات مثبت اینترنت نظر دارد و از اترات منفی آن بر روان، اقتصاد و فرهنگِ بشری غافل مانده است. به باور نویسنده، شبکه‌ی دیجیتال به جای ترویج عدالت اقتصادی، دلیل اصلی افزایش رو به رشد شکاف اقتصادی بین فقیر و پولدار و همچنین از بین رفتن طبقه‌ی متوسط شده است. این درهم‌گسیختگی دیجیتالی عامل اصلی بحران بیکاری است و به جای ایجاد فضای رقابتی بیشتر، انحصارطلبان بی‌نهایت قدرتمندی چون گوگل و آمازون را پدید آورده است. نویسنده در این کتاب به این پرداخته است که چگونه اینترنت در حال تغییر دادن جهان است و این تغییر چه عواقبی دارد و داشته است؟ در ادامه نیز راه‌کارهایی ارائه شده است که چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم که ایجاد تغییر در جامعه سبب شوک‌های ناخوشایند و غیرمنتظره نشود.