images

۰۱ آبان ۱۳۹۶

ادوبی فناوری هوش مصنوعی Deep Fill را معرفی کرد

شرکت ادوبی در کنفرانس اخیر خود از فناوری هوش مصنوعی جدیدش با نام Deep Fill، مبتنی بر پلتفرم Sensei، رونمایی کرد. 

 

کمپانی ادوبی هرساله کنفرانس MAX را برای کاربران Creative Cloud برگزار می‌کند. امسال نیز همانند سال‌های پیش، این کنفرانس از ۱۸ تا ۲۰ اکتبر در لاس وگاسِ   نوادا برگزار شد. سال گذشته این شرکت از پلتفرم جدید خود با نام Sensei، مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، رونمایی کرد. اکنون تکنولوژی جدید هوش مصنوعی خود با نام Deep Fill، تحت پلتفرم مذکور را معرفی کرده است. 

ادوبی با توسعه‌ی Sensei سعی دارد با کمک ابزارهای مبتنی بر یادگیری ماشینی یا از طریق تحلیل‌های سنتی دقیق‌تر و هوشمندانه‌تر، فناوری هوش مصنوعی را وارد محصولات خود کند. در این پلتفرم از فناوری‌های هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق استفاده شده است. حال ابزار جدید Deep Fillمی‌تواند انتقال سبک تصاویر یا ترمیم محتوای تصاویر را با کمک این فناوری‌ها انجام دهد.

در طول کنفرانس MAX امسال، ادوبی در چندین تصویر توانست با موفقیت جزئیاتی را که مدنظر داشت حذف کند. البته با اینکه ممکن است این روند در ظاهر کمی ساده به نظر بیاید، اما این فناوری از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد که درصد خطای آن بسیار کم است و نظیر این فناوری در هیچ‌کدام از محصولات ادوبی از جمله فتوشاپ موجود نیست. در زیر نمونه‌ای از این تصاویر را مشاهده می‌کنید:

تکنولوژی deep fill ادوبی

تصویر سمت چپ را کاربر در برنامه وارد کرده و تصویر دوم نتیجه‌ی پایانی است که توسط فناوری Deep Fill ایجاد شده است. اما تصویر سمت چپ مربوط به ابزار Content-Aware Fill است که برای اولین بار در نسخه‌ی CS5 فتوشاپ ارائه شد. همانطور که مشاهده می‌کنید، نتیجه‌ی کار این فناوری دارای خطای کم است. اما عملکرد دیپ‌فیل به اینجا ختم نمی‌شود؛ در پایان کنفرانس، ادوبی قابلیت دیگر این فناوری را معرفی کرد که کاربر می‌تواند با استفاده از آن و با طراحی، تغییرات دلخواه خود را بر تصویر اعمال کند. نتیجه‌ی این کار را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

دیپ فیل

در تصویر فوق معنی کامل Fill را می‌توان به وضوع درک کرد! چراکه توسط این فناوری می‌توان نقاط مورد نظر در تصویر را به شکل دلخواه پر کرد؛ ادوبی این تکنولوژی را «سیستم جدید طراحی تصویر مبتنی بر شبکه‌های عصبی» نام‌گذاری کرده است.