images

۱۳ آبان ۱۳۹۶

ویژگی های اساسی کارآفرینان برای رسیدن به موفقیت

انسان‌هایی در زندگی خود موفق هستند که کار سخت را در اولویت قرار می‌دهند و بعد از آن شروع به رؤیاپردازی می‌کنند. این اصل اگر پایه و اساس زندگی قرار بگیرد به منبعی از دلگرمی تبدیل می‌شود و شما را به اهدافتان نزدیک می‌کند. این روزها همه‌ می‌خواهیم کارها سریع‌تر و با حداقل خروجی انجام شوند. درصورتی‌که یک کارآفرین بدون کار سخت و تحمل شرایط دشوار نمی‌تواند به موفقیت برسد. جرارد آدامز. کارآفرین و سرمایه‌گذاری موفق است که به‌عنوان مربی جوانان شناخته می‌شود. در ادامه‌ی این مقاله‌ به بررسی ویژگی‌هایی می‌پردازیم که از نظر آدامز هر کارآفرین موفقی باید داشته باشد.

Entrepreneurs

۱- با ناراحتی احساس راحتی کنید

اگر می‌خواهید در زندگی فردی تأثیرگذار باشید و به اهداف خود برسید، باید با چیزهایی که شما را ناراحت می‌کنند کنار بیایید و کارهایی را انجام دهید که از آن‌ها وحشت دارید. آدامز می‌گوید: «من خیلی زود یاد گرفتم که برای پاداش گرفتن باید ریسک کنم. یکی از سخت‌ترین مکالمات من زمانی بود که به پدرم گفتم می‌خواهم مدرسه را ترک کنم. او در پاسخ گفت تو خودت مسئول کارهایی که انجام می‌دهی هستی و اگر شکست خوردی، خودت باید مسئولیت آن را بپذیری و مشکل را حل کنی. این احساس عدم اطمینان من را بسیار ناراحت کرد؛ اما از طرفی به من انگیزه‌ای داد که بتوانم شرایط سخت را تحمل کنم. من یاد گرفتم که ایستادن و مقاومت کردن در شرایط عدم قطعیت بهترین راهی است که شما را وارد مرحله‌ی بعدی می‌کند. به یاد می‌آورم زمانی که می‌خواستم کسب‌و‌کار خودم را راه‌اندازی کنم، احساس شک و تردید و ریسک کردن تبدیل به یکی از واقعیت‌های زندگی من شده بود. مهم نیست در کدام مرحله از زندگی خود قرار دارید. مهم این است که بپذیرید برای پیشرفت کردن باید ریسک کنید و رو به جلو قدم بردارید.» بنابراین از خودتان بپرسید چه چیزی شما را عقب می‌کشد؟ یا اینکه چه چیزی را برای پیشرفت باید رها کنید.

۲- یک شبکه‌ی قدرتمند بسازید

شبکه‌ی شما مهم‌ترین دارایی‌تان است. آدامز در این رابطه می‌گوید: «در یکی از کتاب‌هایی که خواندم، نوشته شده بود کار کردن با افرادی که علاقه‌مندی‌ و ارزش‌های مشابه شما دارند کمک می‌کند که یک مجموعه‌ی قوی بسازید و به مراحل بالاتری از موفقیت دست پیدا کنید.» بهتر است شما هم به‌عنوان یک کارآفرین با دیگر کارآفرینان در ارتباط باشید، از تجارب یکدیگر بهره ببرید و از هم حمایت کنید.

Entrepreneurs

۳- سخت کار کردن کلید اصلی موفقیت است

شما به‌عنوان یک کارآفرین باید هرروز به سختی کار کنید و از مهارت‌های خود نهایت استفاده را ببرید. آدامز می‌گوید: «من عاشق کار کردن و سختی کشیدن هستم. اگر شبکه‌ای از بهترین و باهوش‌ترین افراد را هم در کنار هم داشته باشید، نمی‌توانید بدون کار کردن به نتیجه برسید. شما بین ۶ تا ۸ ساعت در روزی می‌خوابید و بین ۸ تا ۱۰ ساعت کار می‌کنید. یعنی در یک روز بین ۶ تا ۱۰ ساعت زمان اضافه دارید. این مقدار، زمان بسیار زیادی است و می‌توان استفاده‌های متفاوتی از آن کرد. تفاوت بین کارآفرینان موفق و دیگران در این است که این زمان اضافه را چگونه سپری می‌کنند. نتیجه‌ی تفریح کردن و خوش‌گذرانی متفاوت از تلاش کردن و سخت کار کردن است.»