images

۲۳ مرداد ۱۳۹۷

برگزاری دوره ی آموزشی مبانی فنی -کاربردی علم و هنر آینده پژوهی

آشنائی با

فدراسیون جهانی آینده پژوهی

 

فدراسیون جهانی آینده پژوهی در سال 1973 در پاریس تاسیس شد. این فدراسیون به عنوان یک شبکه جهانی از پیشروان و اساتید برتر آینده پژوهی شناخته می شود. در طی تاریخ فعالیت خود فدراسیون جهانی آینده پژوهی همیشه نسبت به آینده های واقعا جهانی و خلق آینده های بدیلی که از تنوع فرهنگی و تفاوت های فردی استقبال می کند، متعهد بوده است. فدراسیون جهانی آینده پژوهی به عنوان یک سازمان غیر دولتی بین المللی همچنین شریک و نهاد مشاور یونسکو و سازمان ملل متحد است که اعضای آن از بیش از 60 کشور هستند. در این فدراسیون اساتید، پژوهشگران، فعالان حوزه آینده پژوهی، دانشجویان، و موسسات آینده پژوهی گردهم آمده اند. این فدراسیون فضایی برای تبادل آراء و افکار و نظریه پردازی در قالب ایده های نو، چشم اندازها، و طرح هایی برای آینده های مختلف از طریق تفکر درازمدت و حس کردن تصویر بزرگ و تغییرات و تحولات اساسی فراهم می آورد.

آینده پژوهی یک حوزه علمی و دانشگاهی است که در آن اساتید و پژوهشگران از رشته های تخصصی مختلف فعالیت می کنند. در کشورهای مختلف جهان دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد آینده پژوهی وجود دارند. تاکید اصلی ما بر کلمه جمع یعنی آینده هاست در مقابل کلمه مفرد آینده و شاید بپرسید چرا؟ پاسخ این است که فدراسیون جهانی آینده پژوهی از زمان تاسیس تا کنون بر چندگانگی آینده تاکید داشته و آن را تشویق و ترویج کرده است. این چندگانگی در اعضای فدراسیون و حوزه های پژوهشی مد نظر فدراسیون منعکس شده است. ما با کاربرد اصطلاح آینده ها به جای آینده می خواهیم در مقابل القای یک آینده خاص مقاومت کنیم. تاکید بر فقط یک آینده هم محدودیت های مفهومی و هم عواقب سیاسی دارد. این چندگانگی آینده ها فضا را برای ساخت چشم انداز و تبیین آینده های مطلوب باز نگه می دارد. بنابراین یکی از کانون های تمرکز ما در فدراسیون جهانی آینده پژوهی این است که دریابیم چگونه در سال های آینده نتایج مطلوب را به تصویر کشیده و آنها را توسعه دهیم .'

 

 

آشنائی با

اندیشگاه علم و صنعت جهان معاصر

 

اندیشگاه علم و صنعت جهان معاصر مجموعه ای دانش بنیان است که با هدف ارتقاء عملکرد حوزه های متنوع کسب و کار، در جهت کاربردی کردن علوم و فناوری های نوظهور، تلاش های متعدد و مؤثری انجام داده است . باور اصلی اعضای این مجموعه این است که محیط رقابتی کسب و کار شبیه به اکوسیستم زیستی بشر و مستعد بهره برداری از یافته های علمی ارزشمندی است که به مدد آن ها بشر توانسته است شرایط رشد و توسعه جامعه خود را بهبود بخشد . بی تردید اگر دستاوردهای نوین دانش امروز در محیط های کسب و کار کشور عزیزمان به خدمت گرفته شوند، علاوه بر کاهش هزینه ریسک و استفاده بهینه از منابع، شاهد شکوفایی اقتصادی قابل توجهی خواهیم بود . به این منظور با انباشت و ترویج دانش پیرامون محورهای برگزیده، مجموعه مذکور اکنون قادر به طراحی ساز و کارهای تبدیل دانش به کاربرد می باشد .

اندیشگاه علم و صنعت جهان معاصر افتخار دارد خدمات آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای تأثیرگذاری را برای طیف وسیع کسب و کارهای موجود در بازار ایران و جهان مبتنی بر دانش های ذیل ارائه نماید؛

آینده پژوهی فردی

آینده پژوهی سازمانی

کارآفرینی سازمانی

نورو مارکتینگ

بازاریابی اجتماعی

خدمات ارزش افزوده تلفن همراه

 

ویژگی های ممتاز

آینده پژوهان

 

تفاوت ها و ویژگی های برجسته آینده پژوهان حرفه ای با سایر تحلیلگران یا مشاورانی که درباره آینده نظر می دهند، عبارتند از:

-1 آنها معمولا به افق های درازمدت تر یعنی حداقل 5 سال آینده می پردازند تا زمان و فضای مانور کافی برای طراحی تصمیم های جدید و اقدام متناسب برای تاثیرگذاری بر آینده ها فراهم باشد.

-2 آنها به جای فقط یک حوزه تخصصی و محدود، همه جانبه نگر بوده و به ابعاد گسترده تر تغییرات و تحولات در محیط کلان جهانی شامل همه مولفه های جامعه، فنآوری، سیاست، محیط زیست و اقتصاد نگاه می کنند.

-3 آنها به حس کردن و تشخیص نیروهای بزرگ و جریان ساز و بنیادی و کلان روندها بیشتر از آگاهی پراکنده از خرده روندها و رخدادهای کوچک روزمره اهمیت می دهند.

-4 آنها مفروضات پنهان، کمتر آشکار و اساسی را شناسائی می کنند که نشانگر امکان پذیری و امکان ناپذیری رخداد آینده های مختلف هستند.

-5 آنها به جای فقط تکیه بر استمرار و برون یابی روندهای کنونی و مشاهده شده به عدم قطعیت های مهم و کلیدی در قالب سناریوهای متنوع و مختلف توجه می کنند و بدین ترتیب الگوهای ذهنی صلب خود و دیگران را آشکار و مبتنی بر واقعیت های نوپدید آنها را با یکدیگر ترکیب یا اصلاح می کنند.

-6 آنها به جای تقویت روحیه ناامیدی و تسلیم شدن در برابر آینده از قبل معلوم و مشخص، مردم و سازمان ها را به سمت آگاهی نظام مند و مشارکتی و شبکه سازی برای دست یابی به آرمان ها و تحقق چشم اندازهای نشانگر آینده مطلوب خود تشویق و هدایت می کنند.

 

مزایای ویژه شرکت در دوره های

فدراسیون جهانی آینده پژوهی

 

 

منافع و مزایای ممتاز شرکت در دوره آموزشی حاضر و دوره های آتی که به مرور برگزار خواهند شد، عبارتند از:

-1 اعطای گواهینامه و مدرک معتبر فدراسیون بازای هر دوره آموزشی

-2 امکان عضویت در فدراسیون جهانی آینده پژوهی

-3 ارتباط مجازی و مستقیم با پیشگامان علم و هنر آینده پژوهی در سطح جهان

-4 امکان شرکت آسان در کنفرانس ها و نشست ها و همایش های علمی در اروپا، استرالیا و آمریکای شمالی

-5 ارتباط مستمر با نهادهای علمی - فرهنگی سازمان ملل متحد بویژه یونسکو

-6 آگاهی از فرصت های شغلی در مراکز پژوهشی پیشرفته جهان

-7 آگاهی از فرصت های بورسیه تحصیلی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی

-8 اخذ توصیه نامه از مشهورترین و برجسته ترین اساتید بین المللی آینده پژوهی و آینده نگاری

-9 ارتباط نزدیک و موثر با ویراستاران ارشد ژورنال های تخصصی برای پذیرش و چاپ مقالات

-11 فرصت های سخنرانی و ارائه مطلب در مهم ترین رخدادهای حرفه ای آینده پژوهی

-11 دسترسی مستقیم به تالار گفت و گوی خصوصی بین فعالان و پژوهشگران آینده پژوهی

-12 برخورداری از امکان مشاوره و راهنمایی اساتید در انجام پایان نامه و رساله ها

-13 آگاهی مستمر از کتاب ها و مقالات و تازه های مهم نشر تخصصی آینده پژوهی

 

 

شرایط و نحوه برگزاری دروه بین االمللی علم و هنر آینده پژوهی

1-دوره حضوری (ویژه)

_ برگزاری 9 هفته به صورت متوالی

_ سوال و پرسش و به صورت تعاملی با مدرس و سایردانش پژوهان

_ دسترسی به مخزن مقالات (گوگل گروپ)

_ شرایط برگزاری به صورت انلاین (اسکایپ) برای سایر استانها

_ برگزاری آزمون پایان دوره از طریق اسکایپ

_ گواهینامه با مهر و تاییدیه فدراسیون جهانی آینده پژوهی

         _ همکاری با دانش پژوهان ممتاز بعد از برگزاری آزمون ویژه به عنوان استاد جهت برگزاری دوره های بعدی

       

2- برگزاری دوره مجازی سایت وب یاد

مرحله 1      _ تهیه فیلم ها(9 فیلم) از سایت وب یاد که به صورت پرداخت اینترنتی می باشد.)

مرحله 2      _ پرسش و پاسخ با مدرس و رفع اشکلات به صورت انلاین _ برگزاری آزمون به صورت حضوری و یا مجازی ودریافت گواهینامه با مهر و تاییدیه فدراسیون جهانی آینده پژوهی      

برای اطلاع از قیمت و شرایط دوره ها با شماره ی 09190587864 تماس بگیرید 

 

برای اطلاع بیشتر از شرایط ثبت نام و کلاس ها به کانال تلگرام ما مراجعه کنید 

لینک کانال :https://t.me/joinchat/AAAAAE4gNC947MXRZJRJrQ

 

 

 

 


لطفا همه لینک های ستاره دار را وارد کنید.*

ارسال کامنت