images

۲۹ مهر ۱۳۹۶

برگزاری دوره های تربیت مدرسان حرفه ای بین المللی فدراسیون جهانی آینده پژوهی

 برگزاری دوره های تربیت مدرسان حرفه ای بین المللی فدراسیون جهانی آینده پژوهی

 

 

 

فدراسیون جهانی آینده پژوهی معتبر ترین نهاد آکادمیک بین المللی است که با همکاری اندیشگاه علم و صنعت جهان معاصر دوره آموزشی سه واحدی و نه هفته ای برای فارسی زبان ها برگزار می کند.

 

تفاوتها و ویژگیهای برجستهآینده پژوهان حرفه ای با سایر تحلیلگران یا مشاورانی که درباره آینده نظر میدهند ، عبارتند از:

 

آنها معمولا به افق های دراز مدت تر یعنی حداقل 5 سال آینده میپردازند تا زمان و فضای مانورکافی برای طراحی تصمیمهای جدید واقدام متناسب برای تاثیرگذاری بر آینده ها فراهم باشد. 

آنها به جای فقط یک حوزه تخصصی و محدود، همه جانبه نگر بوده و به ابعاد گسترده تر تغییرات و تحولات در محیط کلان جهانی شامل همه مولفه های جامعه، فنآوری، سیاست، محیط زیست و اقتصاد نگاه میکنند. 

آنها به حس کردن و تشخیص نیروهای بزرگ و جریانساز و بنیادی و کلانروندها بیشتر از آگاهی پراکنده از خرده روندها و رخدادهای روزمره اهمیت میدهند.

آنها مفروضات پنهان، کمتر آشکار و اساسی را شناسائی می کنند که نشانگر امکانپذیری و امکان ناپذیری رخداد آینده های مختلف هستند. 

 

درباره مدرس دوره:

 

مهندس وحید وحیدی مطلق دانش آموخته مهندسی مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف است. ایشان از جمله پیشگامان علم و هنر آینده پژوهی است که با تالیفات و ترجمه های خود حوزه آینده پژوهی را به عموم عالقه مندان فارسی زبان معرفی کرده است. در جشن چهل سالگی تاسیس فدراسیون جهانی آینده پژوهی در شهر بخارست در سال2013 نشان افتخار رئیس فدراسیون برای آینده پژوه جوان برتر جهان به وحیدی مطلق اعطاء شد.وحیدی مطلق همچنین عضو هیات مشاوران ارشد شبکه آموزش و تحقیقات آینده نگاری مستقر در کالیفرنیا، آمریکا، عضو هیات مشاوران ارشد مرکز آگاهی از آینده مستقر در آریزونا، آمریکا عضو کمیته تحقیقاتی آینده پژوهی در مرکز جهانی عاری از کشتار مستقر در هاوائی، آمریکا و نماینده فروش انواع خدمات دانش بنیان شرکت آینده پژوهی شیپینگ تومارو مستقر در انگلستان در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است.

 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ثبت نام و زمان برگزاری دوره با شماره تلفن 88541749-021 تماس حاصل بفرمایید

 


لطفا همه لینک های ستاره دار را وارد کنید.*

ارسال کامنت