images

۱۹ اسفند ۱۳۹۶

معرفی هوشمند ترین شهر های جهان

در یکی از نشریه های خارجی فهرستی از هوشمند ترین شهر های جهان منتشر شده است که در واقع به نوعی در این رده بندی معرفی هوشمند ترین شهر های حهان صورت پذیرفته است . شاید این فهرست شامل شهر هایی باشد که در سال گزشته میلادی به عنوان هوشمند ترین شهر های جهان شناخته میشدند ولی ممکن است برای افرادی که اهل سفر به  کشور های مختلف هستن جذاب باشد .

فهرست منتشر شده متشکل از اسامی 25 شهر میباشد که متاسفانه در این لسیت خبری از شهر های اسیایی و افریقایی نیست ولی از این فهرست به وضوح میتوان فهمید برخی از شهر ها نظیر المان (10 شهر) . امریکا ( 7 شهر) . کانادا(4 شهر) . سوئد(4 شهر) . نروژ(4 شهر) . ایتالیا(4 شهر) . استرالیا(4 شهر) . انگلستان(3 شهر) . فنلاند(3 شهر) . فرانسه(3 شهر) . چین(3 شهر) . مکزیک(3 شهر) تا چه حد پیشرفته میباشند.

شاید برایتان سوال باشد چه معیار هایی برا انتخاب این شهر ها وجود داشته است؟

.ساختمان های هوشمند

.سیستم هوشمند جمع اوری زباله 

.دیجیتالی شدن کار های دولتی

.گسترش استفاده از گوشی های هوشمند و دستگاه های الکترونیکی

.دسترسی همگانی و راحت به اینترنت 

تاکسی های انلاین

.میزان توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی

.میزان سرعت اینترنت

 

برخی دیگر از موارد وجود دارد که در این انتخابات ایفای نقش کرده اند و شاید به  همین اساس باشد که بسیاری از کمپانی های غول الکترونیکی مانند هواوی / نوکیا / رایزن و سیسکو تصمیم به مدیریت و راهبری شهر های هوشمند به عنوان هدف اصلی خود گرفته اند . اساس شهر های هوشمند و اینترنت اشیا در عصر حاضر دو واژه ای است که شاید در اینده بیشتر به گوشتان بخورد چرا که بسیاری از کمپانی های مشهور دنیا در زمینه ی تکنولوژی قصد دارند در این زمان بسیاری از رویا پردازی های گزشته را در زمینه ی مدیریت شهر های هوشمند به جامعه ی عمل بشناسند